{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.012 visninger | Oprettet:

RKI registrering {{forumTopicSubject}}

:'(Vil lige sige at det er meget svært for personer med handicap pga. arbejdsuheld bliver vi registreret uforskyldt i RKI og for problemer med lån til , desværre nødvendig bil til nogenlunde normalt livsførelse!
På denne måde bliver vi straffet flere gange fordi vi har været ude for arbejdsuheld, ikke kun på kroppen, men også svært økonomisk og troværdig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RKI registrering
  • #1   21. okt 2013 Ok..?

• #2   21. okt 2013 smiley

er ikke med?

• #4   21. okt 2013 det er nok RKI du skal tage den snak med og ikke "os" vi kan jo ikke gøre noget ved det

og det er jo ikke et spørgsmål du kommer med det er jo egne fakta

• #5   21. okt 2013 Fatter hat af det indlæg.....

• #6   21. okt 2013 Det er naturligvis ulykkeligt, hvis man kommer ud for en ulykke og får varige men af det. Jeg føler med dig i din situation.

Men det ændrer ikke på, at RKI er et fint redskab for én kreditor til at fortælle andre, at man altså ikke har fået sine penge - og at andre kreditorer dermed skal være påpasselige med også at låne penge ud til vedkommende.

• #7   21. okt 2013 WTF???? Og det skulle interessere os hvordan.....? smiley

• #8   21. okt 2013 om du har 2, 1 0 eller 4 ben har da intet med at gøre om du kan betale din gæld?
    Som handikappet bliver man kompenseret økonomisk, så det handler bare om at tænke sig om når man bruger penge og tager lån, handikappet eller ej.

• #9   21. okt 2013 Bay: RKI er simpelthen det raveste lort, firmaer kan smide folk i RKI uden at have hverken belæg eller grund, og det har jeg set flere gange, så selvom der måske står at man skal, så er det ikke tilfældet. Jeg synes ideen er god, men det kører bare ikke som det skal. desværre.

• #10   21. okt 2013 Rolig nu ...

Man bliver ikke (nødvendigvis) kompenseret økonomisk, hvis man kommer ud for et uheld. Det er ikke nødvendigvis alle, der er tilstrækkeligt forsikrede, ligesom sagsbehandlingstiden kan være meget lang - hvori man i mellemtiden kan nå at blive registreret i RKI adskillige gange.

Så det er måske liiiige hurtigt nok at dømme på den baggrund smiley

Og hvis man bliver registreret uberettiget, laver man bare en indsigelse - så er man slettet igen.

• #11   21. okt 2013 inden man kommer RKI skal der være rykkere osv. gennem rets systemet m.m

• #12   21. okt 2013 her du lige oprettet en profil for at lave et indlæg hvor du kommer med egne fakta og oplevelser? hvad er meningen med det indlæg? - jeg er nok ikke den eneste der er i tvivl?
    livet er uretfærdigt og det da ærgerligt at du ik har det nemt.. vi har alle vores kampe og triste historier - og dette er ikke stedet at publicere dem.

• #13   21. okt 2013 Er du sluppet ud af den lukkede?

• #14   21. okt 2013 Hvornår lærer I hvad en troll er?

• #15   21. okt 2013 har lige googlet en troll, men det giver nu stadig ikke mening i mit hoved at oprette profil og sådan et indlæg - med en ren udtalelse. :S

• #16   21. okt 2013 Du opretter en profil på bg fordi..?

• #17   21. okt 2013 Blev i andre også liderlige af dette?

• #18   21. okt 2013 næ ikke ret meget

• #19   21. okt 2013 RASUL

så er det de typiske idioter der er fremme og ikk har andet at lave end svine folk til

typisk skriver du. du har været bruger siden igår kl 18:48 så hvem er det lige her der dømmer andre

• #21   21. okt 2013 Han er da bare Frisk og ærlig, derfor han lukker det ud herinde smiley

• #22   21. okt 2013 I er vist nogle barske gutter nogen af jer .
    Ret skal være ret , indlægget giver ikke den store mening . Men lad dog manden spille ud , i stedet for at spille dum smarte overfor ham .
    Der er tusinder af intet sigende indlæg på BG , dette siger dog lidt mere end mamge af de andre.
    Og ja jeg har haft en profil herinde mere end et døgn.
    Peace out B-Rabbit

• #23   21. okt 2013 Bay: hvis du, pga. behandlingstiden ryger i RKI så bliver du også dækket for det.
    Tror de fleste i DK er dækket, og hvis ikke, så tror jeg måske de selv er ude om det. Så har man jo valgt at tage risikoen, og hvor surt det end er, så er det jo sådan livet er. man vælger selv sin sikkerhed.

Og nej, du gør ikke "bare" indsigelse ved RKI, har kæmpet med dem både for mig selv og andre op til flere gange, har godt nok vundet hver gang, men det ændrer ikke på at det har taget flere uger/måneder at få sig sag igennem, alt i mellemtiden man har stået som dårlig betaler, selvom man ikke var, eller har handlet med firmaet. (og pga. deres egen falske datering, ikke "har" papirerne mere så ingen beviser, hvilket rki ikke tager for noget, specielt ikke hvis man har været truet til at underskrive en erklæring)

• #24   21. okt 2013 Dækket for RKI-registrering? Hvordan bliver man det? Og hvad hjælper det i de 3 år, man venter på behandling, indtil det bliver dækket?

Og jo, det er ganske "nemt" at komme ud af RKI igen. Det har vi kunder, der gør hele tiden.

• #25   21. okt 2013 så har RKI da løsnet op for grebet i 2013 da. der er stadig tonsvis af mennesker der kæmper, bl.a. med home entertainment, hvis du kan huske dem fra kontakt?
    Der fik en helvedes masse mennesker i RKI pga. de havde sendt én regning til folk for noget de aldrig havde købt, når man så svarede tilbage for at sige man ikke var kunde ved dem, så røg man automatisk i rki. Jeg kender flere der står i den situation.

Efter at have kæmpet med RKI og HE over LANG tid, bliver folk til sidst desperate for at finde en udvej og så ender de ofte med sådan en fin lille "forlig erklæring" fra RKI, selvom de ikke skylder en skid. Så RKI er fucked 100% Ideen med registeret er genialt hvis de fattede at få det til at virke.

Med dækket mener jeg at man har ret til at holds skadefri hvis man er uskyldig dømt, det gælder også økonomisk hæfte, som uundgåelig gæld, som man jo risikerer ved den slags invalidering. Lige hvordan det hænger sammen skal du snakke med en jurist der har speciale i pengesager, jeg er ikke bedre inde i det end det, men ved at der er folk der er blevet kompenseret for det, så det burde alle jo kunne, hvis de har en sag. Men system danmark gør jo ikke ligefrem opmærksom på at man har ret til div. penge, de duer kun til at suge ud af dig, ikke til at give tilbage med mindre du kæmper med næb og klør (hvilket man jo nok ikke har energi til hvis man har kæmpet med invalidering og finanserne efter sådan en skade)

• #26   22. okt 2013 Dækning vil altid ske med tilbagevirkende kraft. Derfor skriver jeg, at detikke hhjælper noget i mellemliggende periode. Sådan en forsikring dækker heller ikke allerede stiftet gæld, som ikke længere kan betales, fordi man ikke er tilstrækkeligt forsikret. I begge tilfælde vil man ryge i RKI pga. udefrakommende forhold, man ikke selv er herre over.

• #27   22. okt 2013 ikke at være tilstrækkeligt forsikret er man da selv herre over? eller misforstår jeg hvad du mener?

Og det er sandt man er på røven i den periode der er i mellemtiden, men når man så er kompenseret, så skulle det også gerne dække de renter osv. der kommer overni i hvert fald. sådan at man er status quo med ens gæld som da man startede forløbet.
    (dvs. har du en gæld på 200.000 så bliver du kompenseret op til -200.000)

• #28   22. okt 2013 Ja ja, og man er også selv herre over, om man kører galt, for man har selv valgt at sætte sig ind i bilen og bla bla bla ...

Det er <i>langt fra</i>(!) alle, der er tilstrækkeligt forsikrede. Derfor er der <i>mange</i>, der kommer i sådanne ulykkelige situationer.

Det hjælper ikke, at man er kompenseret med renter osv., hvis man i en 3-årig periode ikke engang kan oprette et telefonabonnement grundet en RKI-registrering. Så bliver der slet ikke nogen gæld at betale renter af - gælden kan slet ikke optages.

• #29   22. okt 2013 Tror du misforstod mit spørgsmål. Det var ikke et hån.
    Men hvis man frasiger sig en ulykkes forsikring er man så ikke selv ude om det?

Din pointe med kompensation er helt valid. Og der burde være et organ der stod som mellemled i den situation så man ikke stod som dårlig betaler men at ens gæld bare blev registreret. Så der kunne gøres op for det.

• #30   22. okt 2013 En ulykkesforsikring er som udgangspunkt ikke tilstrækkelig i forhold til sådanne invalideringer. Der skal også tegnes TAE forsikring osv. Men min primære pointe er også, at det ikke hjælper en skid, hvis det tager 3-5 år at behandle sagen.

• #31   22. okt 2013 Jeg er ikke imod at det er for ringe det tager så længe at behandle en simpel sag som det nu er at se folk har fået et handikap, men jeg mener at hvis man fravælger forsikringerne, så er man selv skyld i det. (f.eks "jeg kan da sagtens køre scateboard uden udstyr og uden forsikring, for jeg slår da aldrig en tand ud pga. det")

Jeg har aldrig hørt om TAE, min ulykkesforsikring dækker invaliditet, det sørger jeg altid for når jeg tegner forsikringer. (dækker ved invaliditet, død og tabt arbejdsevne, såfremt det ikke skyldes noget jeg havde før jeg tegnede forsikringen, f.eks. hvis jeg har kræft og så tegner den så dækker den ikke hvis jeg dør af det, men det gør de færreste vist)

Der jeg vil hen til er, at hvis jeg idag blev skadet og fik et handikap, så ville jeg jo være dækket ind, netop fordi jeg har min forsikring og fordi jeg vil blive kompenseret for det i den sidste ende.
    Sandt at hvis jeg ikke havde den forsikring, så var jeg på skideren, men så havde jeg jo selv fravalgt den. Det er jo folks eget ansvar at finde ud af den slags.

Kommentér på:
RKI registrering

Annonce